JenLin

Alla inlägg under januari 2010

Av Jennifer Lindqvist - 28 januari 2010 11:26

Kall omgivning. Brrr.. Ca -20 graderÅsvägen. Och igår kom den hemska snöstormen.

Kan det inte vara lagom kyla och lagom sol så man kan göra nåt ute. För som det är nu är det ju alldeles för kallt.

Sist vi gick på lång prommis med hundarna var det också kallt men inte som det är nu..


Här var det kanske -14 grader och ändå var vi tvungen att klä dom med jackor och tröjor.. Haha :)  


Så en promenad med vovvarna är uteslutet i denna kyla.


Skulle kanske en sväng till Haparanda pigga upp min dag? Måste fråga Richard snällt om han vill följa med en snabb-sväng :)

Inte för att vi är i panik behov av nåt, men det är alltid kul att fara iväg istället för att sitta hemma och häcka.


  

Försökte mig på en arm-pose men det ser en aning konstlat ut ;P Mohaha ;)


Nu ska jag sminka mig.


Ikväll - träning! :)



//

Av Jennifer Lindqvist - 27 januari 2010 23:12

Denna dag har bestått av ledighet, träning och mys. Sov till nästan halv tolv och ville verkligen inte stiga upp när jag såg hur det stormade runt knutarna.

Jag hade kunnat ligga kvar i sängen flera timmar längre men jag kunde bara inte..

Så jag tog tag i mitt projekt som legat på is i flera veckor, garderoben.

Den fick sin efterlängtade renovering till slut. Ut med gammal skit kan man säga :)


Fin bild :)


Har hunnit med en träningsmatch också :) Resultat på 4-4 mot Torneå var väl sisådär, men man lär sig så länge man lever :)


Nu ligger jag i soffan och myser och snart är det dags för sängen.


Imorgon kommer det bli en bra dag! Är ledig igen ;)



//

Av Jennifer Lindqvist - 23 januari 2010 12:18

Jadå. Denna månad har jag varit och sett två bio filmer. Och det var inte vilka bio filmer som helst! Sherlock Holmes och Avatar :)

Två filmer som är nära full pott (eller så är dom värda full pott), enligt mig. Avatar såg vi i 3D vilket gjorde att filmen blev ännu vackrare :)


Nu, lördag, sitter jag och funderar på vad man ska göra innan man börjar jobbet. Eftersom det är -15 grader ute så kan jag inte gå på en lång prommis med vovvarna. Dom börjar frysa om de stackars tassarna så fort :P Tror att jag får ta en promenad med mig själv..


Och ikväll då? Är lite sugen å ta mig ett glas vin. Göra nånting avslappnande eller festligt! :) Just nu ser det mörkt ut. Ingen verkar tänka som jag :P


  

Grabbarna i blickfånget :)


  

Pheonix ;)




//

Av Jennifer Lindqvist - 18 januari 2010 14:21

Snart ska jag, Richard, Baileys och Pheonix gå på en lite längre promenad än vanligt :) Men inte allt för långt eftersom "lillen" blir trött ganska snabbt.. Skönt med lite frisk luft!



Här kommer några bilder på våran vardag ;)


Pheonix är också en linslus (precis som Baileys).


Vackra stora pojken ;)


   

Fick precis bilden innan Pheonix ville springa iväg :P


  

Stolt :)


  

      Sötis ;)


Som ni kan se så består våran vardag till 90 % av hundar :) Men det är väl inge fel med det :P Då å då klämmer man såklart in nåt annat på schemat.. Som träning och jobb :)


Ikväll är det träning som gäller men jag vet inte riktigt om jag ska fara?

Värken i rygg/höften är fortfarande kvar men en aning bättre. Jag ska grunna några timmar till så får man se sen..


Nu ska vi gå på promenad :)




//

Av Jennifer Lindqvist - 15 januari 2010 14:55

Ikväll ska ni vara parkerade på läktaren i Kalix Sportcity kl 19.00. Vi har match mot Boden. En mycket viktig match så kom gärna å hejja på oss!


Nu ska jag fundera ut vad jag ska äta till middag. Nåt som laddar alla batterier och smärtor :P

Höften/ryggen är en aning bättre idag. Hoppas allt håller till matchens slut :)


Hejsvejs!



//

Av Jennifer Lindqvist - 10 januari 2010 23:10

Vinst med 11-2 slutade dagens match i Gällivare - Malmberget.

Min skada i ryggen/höften tycks inte vilja förvsinna men jag hoppas den är gone and away till på fredag.

Då har vi nämligen hemma match mot  Boden, å då vill man vara på topp. En mycket viktig match! :)


Skulle vara skönt med massage.. Eller juste.. Nu gör det mest ont eftersom alla delar kring ryggen är öm som en jag vet inte vad :P


Sova på en stund sen upp och jobba imorgon. Blir nog att promenera frivilligt nu när den värsta kylan har lugnat sig :) Mildare väder på ingång kanske?


Go´kväll!



// 

Av Jennifer Lindqvist - 8 januari 2010 19:10

Jobb, jobb.

Träning, träning.

Värk, värk.

Ledig, ledig.

Match, match.

 

Ja.. Såhär har den senaste veckan sett ut och kommer fortsätta enligt schema ovan.

Kom nyss hem från jobbet. Brrr, kallt!! Traskade hela vägen hem i kylan, å kläder det hade man då i lager! :)

Nu slappar jag mest och försöker känna om jag är hungrig eller inte?


Soft i soffan och gosa i värmen är det som ligger på schema för denna kväll :)



  

Sötisar (var tvungen att köra en repris på den här söta bilden).


// 



Av Jennifer Lindqvist - 4 januari 2010 23:13

Nädå jag finns kvar ;) Det är bara så att jag har en vääldigt dålig närvaro vid skolbänken, vilket har resulterat i en hel del kvarsittningar.:P :P Men nu är jag tillbaka ;)


Inga ursäkter..


En väldans bra nyhet är att innebandyn är igång igen med Ulf i täten! :) Igår hade vi en riktigt tuff träning och tidigare ikväll hade vi en ännu tuffare träning. I like it! (Nu är allt som förr igen.)



* En viktig notis för denna dag är att min sötaste och bästaste vän Nathalie fyller 22 år idag. Många gratulationer till henne! ;)


Nu blir det surfa och sen sova .. Go´natt och bamsekramar från mig till er alla!




//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards