JenLin

Alla inlägg under november 2015

Av Jennifer Lindqvist - 30 november 2015 20:31

  Sörenga ser ni i bakgrunden på den här bilden..

 

Igår tog vi oss en promenad till Opera huset för att beundra utsikten och drömma oss tillbaka till tiden då vi bodde ute på Sörengkaia <3 Om vi någonsin skulle köpt oss lägenhet här i Oslo skulle det definitivt vara där ute. Men vi skulle nog tyvärr aldrig ha råd med det ;P


       

Oslo Barcode.


Ute på Oslo Barcode kollade jag lite smått på lägenheter i augusti då vi var på lägenhetsjakt. Visningen av lägenheten jag spanade in timade inte min blixtvisit, så det blev Storo istället :) Blev bra det med :)


Nu ska jag brygga lite mer kaffe i våran nyinköpta Moccamaster :D Fyndade den online på Black Friday rean och hittills är vi riktigt nöjda. Nu är det slut på snabbkaffe! :D YEY!


//

Av Jennifer Lindqvist - 29 november 2015 13:48

Ett nytillskott till min lilla doftfamilj <3


 


En väldigt blommig och söt doft jag länge tänkt köpa men av nån anledning alltid köpt nåt annat. Fyndade den på Black Friday erbjudande på Steen & Ström i fredags och den är redan en ny favorit :)

//

Av Jennifer Lindqvist - 26 november 2015 11:00

Då går jag på långledighet, ända fram till måndag! Lite vardagslyx i all ära då det vankas besök hemifrån <3 Ska bli trevligt att bara få umgås och chilla :)


Allblackeverything på instagram - @jenniferlindqvists.

 

För er som inte fått med er det, så kommer vi inte hem till jul och nyår. Blir att stanna kvar i Oslo och jobba istället. Planerar en resa hem i början av nästa år nångång - inget spikat ännu dock :) Just därför kommer jag njuta extra av denna ledighet då jag jobbar till stor del hela julen :)


//

Av Jennifer Lindqvist - 25 november 2015 10:46

Efter ca 5 veckor med nya skönhetsprodukter till ansiktet kan jag se det verkliga resultatet.. Och jag är såå nöjd!


   

Dagcremen bloggade jag om för lite mer än en månad sen och är från L'occitane. Superbra, luktar ljuvlig pion och har ett rimligt pris i förhållande till Chanel jag köpte förut. Ögoncremen och serumet är från det Athen baserade Korres. Köpte dessa av en ren slump. Ville ha ett billigare alternativ till Chanel, återigen, men ändå inte en fotkräm i ansiktet ;P

Kan kort sagt säga att jag är riktigt nöjd med alla produkter.

Jag ska bygga upp serien och köpa nattcremen från Korres också - går så mycket av dagcremen när man applicerar både morgon och kväll.. Kan vara intressant att veta att alla produkterna innehåller helt naturliga ingredienser. Tip top.


//

Av Jennifer Lindqvist - 24 november 2015 17:36

  Tomorrowland 2014.

 

Dagar som denna (regn, slask, snö - deppväder) är det obligatoriskt för mig att drömma mig tillbaka till de resor vi genomfört de senaste åren.

Vi drömde om att dra tillbaka till Bryssel det här året men budgeten höll inte när vi kom hem från Australien. Men såklart tar vi nya tag. Nästa år släpps biljetterna till Tomorrowland 2016 och vi kommer såklart försöka lägga vantarna på dom! Ooo jaa! För vi vill tillbaka som jag stort berättade förra året ;D


//

Av Jennifer Lindqvist - 24 november 2015 09:56

 

Min nya tisdagsrutin - uppladdning inför PT-session i form av smoothie och kaffe.


Idag har jag min sista session vilket känns lite halvtråkigt. PTn har verkligen hjälpt mig med både teknik och motivation. Jag är generellt ganska bra på att utmana mig själv men den senaste tiden har motivationen nästintill försvunnit. Tack vare PTn har jag NÄSTAN hittat tillbaka till mitt rätta "träningsglada" jag. Att jag ser resultat kan såklart vara en bidragande faktor! Snart kanske jag kan börja löpa igen?! Som jag längtat! Det är nåt jag inte kunnat göra pga rygg/ höft problemen jag sliter med.


Nåväl.. Nu behöver grabbsen en liten promenad och sen bär det iväg mot gymmet :) Hejsvejs :D


--


Jag vill passa på att gratulera min underbara mamma som fyller år idag

//

Av Jennifer Lindqvist - 15 november 2015 21:21

Inte fy skam att avsluta denna vecka med solnedgång nere på Aker Brygge uppe på fästningen.. Kallt men mysigt :)


       

Såklart var grabbsen med också <3 Däremot var det lite svårt att ta en fin bild på dom när allt runt omkring var så intressant att titta på ;P

 

Hoppas ni haft en bra vecka och att den som komma skall bli ännu bättre ;D


Hejsvejs!


//

Av Jennifer Lindqvist - 11 november 2015 12:45

 


Nu är jag lite less på november vädret här i Oslo. Solen tittar fram allt för sällan. Gränsen till depp just nu :P


Nåväl. Annars då.. Träningsvärk så inni h-vete! Körde ett kvällspass på måndag kväll, kom hem, åt litegrann, lade mig, tisdag morgon, på med träningskläderna och iväg mot pt-session. Kändes halvers då axlar och generellt allt kändes som gelé. Men det var bara att mata. Vi körde ett tufft ben och ryggpass, och t.o.m min pt blev inspirerad till att testa att maxa sig själv efter min session :D HAHA! En liten egoboost måst man väl säga ;D


 


Nu ska jag lägga en make på mitt bleka ansikte innan det är dags för lite kvällsjobb.


Ha en fin onsdag kära vänner ;D


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards