JenLin

Alla inlägg under januari 2016

Av Jennifer Lindqvist - 31 januari 2016 12:47

 

Mina ädelstenar <3

 

Söndagar.. I all ära. Den bästa dagen <3 För mig är det den officiella "pilla navel ludd" dagen. Jag kan shocka till det ibland genom att ta mig en runda på gymmet, men generellt är det mys hela dagen.

Och idag skiner solen! Som jag saknat den! Bristen på D-vitamin är ett faktum och skrollandet på secretescapes har varit en daglig rutin i måååååånga veckor nu. Får hoppas solen och vädret är här för att stanna, en stund iaf.


//

Av Jennifer Lindqvist - 25 januari 2016 15:22

     

Oslo vinterland.

 

Solnedgångar på vintrarna är underskattade. Himla fina måst jag säga :)


//

Av Jennifer Lindqvist - 24 januari 2016 11:39

Stetson Penn.

 

Hattar. I LÖVE it! Köpte mig min första Stetson hatt förra veckan. Har klämt och känt på den ett bra tag - säkert 2 månader - innan jag slog till.

Och det är typiskt mig nuförtiden. Jag låter alltid mina framtida inköp mogna i tanken en stund innan jag faktiskt hyvlar kortet. Dels för att det inte är H&M priser och dels för att jag vill att köpet ska hålla i många år framöver. Det ska vara valuta för pengarna helt enkelt :D


Annars då.. Slö söndag. Kommer inte göra många knop idag tror jag. Hade funderingar på att dra till gymmet men huvudvärken från de x-antal vinglas jag slurpa i mig igårkväll gör huvudet luddigt och ofokuserat :P Får se, får se..


//

Av Jennifer Lindqvist - 17 januari 2016 09:33


Herregud. Loggade in på bloggen och ser att min sista inloggning är 1 månad och 17 dagar sedan! Tiden går fort och i ärlighetens namn har jag haft en del på tapeten om man säger så.


Just före jul var vi till veterinären med Baileys för att få förlängt hans medecin för hans diagnos traceal collaps. Skulle vara en helt vanlig koll.

Väl under undersökningen upptäcker veterinären mera problem. Baileys har en sprucken tand (nerven tittade fram, aj =/) och 2 lösa tänder med massa tandsten. Blev en allvarlig diskussion då inflammationsrisken var ganska hög. Men det var inte färdigt - han hade tydligen ett biljud (blåsljud) på lilla hjärtat också! Höll på dö!

Då var det extra akut att få dra tänderna innan inflammation uppstod så hjärtat inte skulle lägga av (worst case). Gissa mitt mammahjärta - heeeeelt förtvivlad.

Tur fanns det ledig tid för att dra tänderna nu i början av januari och idag är det 11 dagar sedan han kom hem groggy och vinglig. Han är återhämtat sig superbra och är glad och goare än någonsin.

Men oron finns kvar.. Vi ska följa upp hjärtljudet så fort han är helt återhämtad från tandoperationen och hoppas han kan leva ett drägligt liv trots biljudet.



Under all denna stress så har vår yngre lillkille haft magsjuka i nästan 2 veckor (nu helt frisk), och kliat sig i snart 2 månader. Så nu är det ett faktum att stackarn åkt på nån allergi, så han måste till doktorn han med =/ Vi har köpt nytt foder speciellt för känslig hud och ska låta han äta det i 1 vecka till - blir det inte bättre måste vi undersöka det.


Puh. Får ångest av att bara skriva detta.


Men nu är jag tillbaka igen. Har gjort många comebacks under min bloggtid och det är väl okej. Så länge ni vill läsa min blogg så att säga :)


På återseende kära vänner <3


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards