JenLin

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jennifer Lindqvist - 31 augusti 2011 14:29

Idag är jag ledig så då passar jag på att göra ärenden som inte blivit av tidigare.


 

Vad gör ni idag?



//

Av Jennifer Lindqvist - 30 augusti 2011 18:23

 

Ni som läst vet att jag har fått ett såkallat "liv" i måndags (inget nattsudd här eftersom klockan ringer 05:00). Detta betyder att allt har vänts upp och ned, märk väl att jag anser att denna upp och nedvändning som något positivt, och jag fokuserar på helt andra saker än vad FB har att berätta.


I dagsläget är jag under upplärning till ass. butiks chef och har en lååååång bit kvar. Jag växlade lite ord med min chef idag innan jag gick för dagen. Han förklarade att jag i dagsläget kan 5 % av det som jag skall kunna! Och ändå gör jag en hel del kan jag säga :P Oj oj..

Så kort sagt kan jag förklara att det är mitt jobb som gör att jag inte kommer ha uppdateringar 3 ggr om dagen här på bloggen ;P


Ha lite överseende, vänner och bekanta ;) PUSS



//

Av Jennifer Lindqvist - 28 augusti 2011 20:31

Lite mera bilder från våran lilla promenad idag..


Stilla vatten bredvid vilt vatten.

      Starka nog att hålla uppe bron? Jag hoppades på det..

      Som i en sagovärld.

      Parkhäng i sammanbiten form. 


Det var en fin dag. 


Mossa är fint att ha som bakgrund.

      Det finns mycket "konst" i denna form sen terrorattacken i juli. 


En annan fin skola.

  Lite annorlunda BMW. För mig i alla fall. 


  Där uppe skulle jag vilja sitta med ett glas rosé och bara njuta av livet.

  Vi gick förbi en mysig innergård. Då var vi tvungen att föreviga stunden.

  Här är den där kyrkan jag nämnde tidigare. Visst är den också fin?

  Vindarna lugnade sig så kavajen åkte av på direkten.

  Så vi gick till söndags-marknaden.

     Krims krams.

  Den här stolen skulle jag vilja ha, men i en anna färg. Så den fick stanna kvar.

  Hittade en likadan skål som redan bor i köksskåpet hemma hos oss. Det var lite roligt.


Och ett par väldigt gamla runda glasögon utan glas.


En flicka tappade sin ballong.


En smutsig matta från vem vet vart? Kina?

  Förresten så är det mycket ormskinnsmöntrat som gäller i höst. Men här blir det lite för mycket av det goda på helt fel sätt!

  När vi kom hem möttes vi av dessa söta bollar som var så glada att vi var äntligen var hemma igen!


// 

Av Jennifer Lindqvist - 28 augusti 2011 17:14

Vi tog på oss det som kändes bäst och gick ner på stan. Varsin kaffe latte kryddad med kanel fick värma oss i blåsten.


    En fin kyrka som ofta blir vald till bröllop har jag märkt.

        En gammal volvo.


  Solen visade sig praktfullt ovanför hustaken.

  En liten grävmaskin stod dammiga och tyst i en gammal byggnad.

      Richards spegelbild är liten.

  Här är vi!

  Denna skola påminner lite om skolan i Harry Potter filmerna. Men bara lite.

      Konstgjort vattenfall.


Det blåste en hel del små skrot från träden. 


Här ser man hur små skrotet flyger omkring. Håll munnen stängd säger jag bara!

  Det var fint att bara stå och beundra allt för en stund.

  Det här kallar jag fågelholk!

   


Fortsättnig följer....



// 

Av Jennifer Lindqvist - 27 augusti 2011 14:14

"Den perfekta skjortan" hittades på Monki samma dag som jag signade kontraktet.

Man vill bara mysa ner sig i soffan och dricka en massa te medans de bästa serierna rullar i bakgrunden! Så mysig är den ;D

Dessutom regnar och åskar det utanför fönstret så varför inte spendera dagen på det sättet?


       


//

Av Jennifer Lindqvist - 26 augusti 2011 15:23

Jogging turen med vovvarna - check! Dusch & smink - Check!


  

Nu sitter jag här framför datorn med nymålade rosa naglar och funderar vad man ska ha på sig. Jag och Richard ska nämligen antingen se bio eller äta ute på en mysig restaurang på hörnet längs gatan.

Jag tror det får bli min romantiska vintage klänning igen! :) Den är väldigt bekväm med tacksamt resår i midjan så om man vill äta extra gott behöver man inte oroa sig för "där rök knappen" moment.

Och att sitta i bio stolen med en sådan klänning förstår ni säkert pluspoängen :)


Vad ska ni göra idag?



//

Av Jennifer Lindqvist - 25 augusti 2011 15:26

Nu kanske jag kan få sova normalt igen. Trots den goda nyheten om att jag blev erbjuden ass. butiks chef jobbet har jag hela tiden varit orolig över att det inte blir av, så då har sömnen såklart tagit stryk.

Men idag kan jag andas ut för nu har jag skrivit på kontraktet! :D Fan så skönt!

Jag är riktigt spänd inför första arbetsdagen på måndag morgon, men spänd på ett bra sätt om man kan säga så..

Detta jobb blir en riktig utmaning för mig eftersom det är en hel del att hålla koll på plus att allt är nytt. Sen är språket inte alla gånger till ens fördel, men det ska gå vägen ;D Jag gillar ju utmaningar och detta är inget annat än just det :) Hard work helt enkelt.


   

En glad tjej kan man säga!



//

Av Jennifer Lindqvist - 24 augusti 2011 20:03

Idag har jag på mig den nya klänningen jag köpte igår. Jag gillar den jätte mycket. Man känner sig som söt och lite gammal dags ut i den :) Like!


     

Den sista bilden är en klockren bild på hur jag ser ut i provrummen när jag provar kläder :D HAHA.. Jag står så helt omedvetet och det ser lite roligt ut!


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards