JenLin

Alla inlägg under maj 2014

Av Jennifer Lindqvist - 29 maj 2014 23:28

 


Då var det gjort. Visum ok och betalt. Resa ner till down under likaså. Så nu är det på riktigt, inte bara officiellt - den 1:a september flyger vi ner mot Australien och bor där en lite stund ;)

Vi börjar i Sydney och därefter reser vi nog runt en hel del. Detta är helt fantastiskt och jag svävar runt på rosa moln.. Känner mig som en liten flicka när hon ser sockervadd :D GAAH!


Våga. Leva.


För att förmedla vad jag upplever i känslor just nu delar jag med mig av feel good bilder från turen till Stavanger i påskas.


<3


//

Av Jennifer Lindqvist - 25 maj 2014 19:34

 


Jag tittar in och säger hej i min nya hatt. Stekig t.o.m när jag är osminkad :D HAHA!


Imorgon är det exakt en månad kvar av min tid på IKEA, och flytten hem till Sverige närmar sig med stormsteg. Jag är inte redo! Gah. Vi har så mycket att göra men får aldrig tummen ur röven och fixar dom onda måstena. Jaja. Det löser sig till slut :D


//

Av Jennifer Lindqvist - 23 maj 2014 22:35


Då var det snart helg. Bara en arbetsdag till så tar man och firar helgen välkommen med ett vinglas eller två ;D


Hur underbart är inte detta väder btw? 26 grader i skuggan! Tropisk hetta deluxe och man ska inte klaga. Men det enda jobbiga är att dra på sig arbetskläderna och stå och svettas som en hund samtidigt som man ska ge bra kundservice. Puh :P Det är hard work, work kan jag säga..


Nu ska jag kila ner till butiken och handla lite smått och gott. Vad gör nu denna underbara fredag kväll? :)


//

Av Jennifer Lindqvist - 14 maj 2014 19:35

 


Allt flyger iväg. Såsom tiden. Jag vill nästan dra i handbromsen litegrann så jag hinner med allt! 


När denna arbetsvecka lider mot sitt slut är det 17:e maj. För oss svennar är detta en helt vanlig dag men inte här, oh no. Landets största fest äger rum på lördag och detta år ska jag delta med champagne frukost och hela tjoofaderullan ;)
Jag ser verkligen fram emot detta 17:e maj då det kan bli mitt sista i Oslo, plus att svärföräldrarna kommer och joinar oss. Inte illa!


//

Av Jennifer Lindqvist - 7 maj 2014 20:19

 


Igår testade jag power yoga för första gången sen skoltiden. Och denna gång var det inte latjo lajban hemma i vardagsrummet. Nu var det på riktigt med en duktig instruktör som guidade en genom 90 minuter. Det var super kul, tungt och befriande!

Jag blev lite hooked kan jag säga :D Tänkte dra på ett pass ikväll också men det var fullbokat. Det gjorde egentligen ingenting då träningsvärken i hela kroppen blir allt tydligare och jag behöver vila.


Efter denna positiva upplevelse kommer jag youtuba och googla power yoga i timmar tror jag. Jag vill bli bättre och kanske få yogan till en vardagsrutin? Att få koppla bort stressen i vardagen är underskattat och vi behöver unna oss lugnet. Och detta kan hjälpa mig :)


<3


//

Av Jennifer Lindqvist - 3 maj 2014 19:57

   


Dagens jag blev såhär. Köpte lite nytt till garderoben igår och denna underbara skjorta fick sig en svängom idag. Älskar den här färgen alltså! Att den är sådär tunn och mjuk gör ju det inte sämre heller.


 


Jo, förresten. Slängde i en toning i håret igår. Med mitt opålitliga hår vet man aldrig vad det blir efter duschen. Lite som roulette kan man säga.. Resultatet fungerar tycker jag :)


Nu blir det att ladda om för bio mys. Då jag får bestämma helt och hållet blir det såklart en chick flick. The Other Women sägs vara superbra, så det hoppas jag på :D


Ha en fin kväll!


//

Av Jennifer Lindqvist - 3 maj 2014 14:00

Ett besök på gymmet förhöjde starten på denna underbara LEDIGA lördag. Just nu laddar jag upp mitt lördags humör med denna bruds rappande stämma..



Vanligtvis dras jag inte till den här typen av attityd, men det är nåt som jag gillar med henne :D Enjoy!


Vad ska ni hitta på idag?


//

Av Jennifer Lindqvist - 1 maj 2014 19:30

   


Då Norge har 1 maj som en såkallad arbetarnas dag, ska det firas. Och det gjorde jag igår. Med vin och skratt. Idag är man inte lika kaxig. Huvudet är fortfarande tungt som ett bowlingklot och påsarna under ögonen är här för att stanna.


Men, jag har ett bra recept för att ta sig ur bakis hålan. Musik. Bara det - och en massa vatten och mat såklart! Så just nu jobbar jag med detta. Blir nog hängandes här i soffan för resten av kvällen, trots solens strålar ute. Jag får ta igen det en annan dag :D


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards