JenLin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jennifer Lindqvist - 31 augusti 2012 19:10

Detta var då en härlig fredag. Inga måsten för stunden och jag njuter. Richard är på jobbet fram till åtta. Då ska vi mötas på stan och fara till ett svenskt godis hak och handla oss spyless på svenska godis ;) Det är ju trots allt fredag!


   


Jag köpte ju mig en ny smoothie mixer trots allt! Kunde inte hålla mig och när jag gick igenom min egen kalkylation så fick jag konstaterat att det är en bra investering för mig. Jag använder en mixer nästan 6 dagar i veckan kan man säga. Den gamla höll i nästan 3 år om jag kommer ihåg rätt och denna ska hålla ännu längre! ;)


 


Som pricken över i:et har den flera funktioner, en riktig multitaskare ;P


//

Av Jennifer Lindqvist - 29 augusti 2012 19:25

Här kommer lite blandade bilder från lägenheten..


                             


Jag är jättenöjd med det mesta när det kommer till inredningen. Det som fattas är några mattor och taklampor. Sen funderar jag fortfarande på om jag ska skaffa mig gardiner eller inte? Jag gillar som den avskalade looken på ett sätt men samtidigt kan det kännas lite tomt.


Som ni ser på bilderna så strålar solen fortfarande. Riktigt härlig höstkväll. Ja, hösten har kommit hit också.. Sakta men säkert närmar de sig tid för halsduken och de andra myströjorna från förrådet nere i källaren.  


Nu ska jag se halv åtta hos mig! Hörs!


//

Av Jennifer Lindqvist - 29 augusti 2012 14:47

Idag är man ledig. Det är då man hinner ta ikapp livet. Vardagen rullar så snabbt framåt, vilket gör att jag hinner inte tänka på annat än att jobba, äta, sova och rasta hundar.

Så idag har jag börjat skriva ner en väldigt lång To Do lista :) På listan finns det allt från att städa sko garderoben till att köpa ny smoothie mixer. Ja, ni läste rätt!

Klantarsle som jag är så mixade jag sönder min lilla raring igår. Jag visste att jordgubbarna skulle tinas lite mera än vad jag gjorde men jag körde på som vanligt och axeln på insidan som driver knivarna blev rundragna. Typiskt. Och jag som ska spara till resan i november! Dessutom så är jag konstant sugen på smoothies nu bara för att jag inte har tillgång till en mixer! Bara bekymmer :P


 


Nu ska jag ner på stan och kika runt, kanske köpa en mixer? ;P Solen skiner igen och det är ju alltid fint det!


     


//

Av Jennifer Lindqvist - 26 augusti 2012 15:59

Nu har vi varit riktigt duktiga, jag och Richard :P Storstädat hela lägenheten trots att det tog emot riktigt ordentligt. Såhär efterråt förstår man aldrig varför man drar sig från att få sånt gjort.


Nu ska vi dra ner mot Günerlökka och strosa runt, äta en bit mat, handla hem lite smått och gott och kanske titta in i nån butik :)


 


//

Av Jennifer Lindqvist - 26 augusti 2012 10:15

Jag vaknade som en robot just innan fem imorse,(trodde det var dags att stiga upp till jobbet), och insåg att det inte blir någon cykling idag. Det har regnat pratikskt taget hela natten och det betyder att banorna man cyklar på blir väldigt mjuka och leriga. Cyklandet försvåras en aning, ibland regnar det så mycket att banorna nästan försvinner.


Jaja.. Då får man bara planera om dagen.


 


Igår så kanske inte alla såg mina fina flätor. Flätor som ett diadem, det är ju så fint! Väldigt gammaldags!


Till en mycket trevlig sak för mig. I mitten av november sticker jag till varmare breddgrader ;)


//

Av Jennifer Lindqvist - 25 augusti 2012 20:13

Såhär blev håret..


 


Riktigt blont. Precis som jag ville ha det ;) Nu fattas bara den där berömda längen!


Och vad händer ikväll då.. Jo vi ska köra ett film race här hemma i soffan. Det kan hända att jag bläddrar i den nya tidningen jag köpte på vägen hem från stan också. Jag har ju all tid i världen ;P


 


Om vädret tillåter blir det downhill cykling imorgon! Hoppas hoppas..


Nä nu rullar första filmen igång, ha en trevlig lördag.


//

Av Jennifer Lindqvist - 25 augusti 2012 11:45

Yes. Nu sitter jag med blonderings färg i håret! Jag kan inte låta bli att vara blond alltså.. Det finns vissa stunder, som för två månader sedan, då jag är riktigt less det blonda svallet. Men inte idag ;) 


   


Sedan några månader tillbaka har jag bestämt mig för att jag ska spara ut mitt hår, så mycket jag bara kan. Nästan som när jag hade det till rumpan under hela mitt tonårsliv. Jag tror inte att det kan bli så långt, men jag ska försöka iaf för alla vet ju att sånt tar tid och framför allt tålamod ;)




//



Av Jennifer Lindqvist - 22 augusti 2012 18:29

Som jag skrev förra gången.. Färgen blå har alltid varit en favorit färg. Speciellt den klaraste kobolt blåa, gärna turkos också :) I min garderob finns det konstigt nog inte så mycket av denna färg, tills i lördags ;)


 


Dom här öronhängena köpte jag på H&M för några veckor sedan. Stört sköna för en liten peng! Dom fick följa med ut på öl-drickande i lördags.


    


Och här har vi den älskade kappan. Denna komma jag använda flitigt när hösten närmar sig. Skorna är inte dumma de heller ;)


 


Pheonix är såklart en trogen följeslagare..

Nu ska jag dricka den fjärde koppen kaffe för idag så jag inte somnar. Jag har insett att det är bättre att försöka hålla sig vaken tills det är dags att gå och sova på riktigt. Med en PN på schemat är jag sällan i säng före 23.30 vilket inte är bra när man ska upp före fem på morgonen :(


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards