JenLin

Alla inlägg under januari 2014

Av Jennifer Lindqvist - 19 januari 2014 11:00

Tid för ett ego regn. Jag har nämligen blickat tillbaka i arkivet på forna headshots ;D


 


Den här bilden är från sista månaderna vi bodde i Sangis - innan Volvon kördes fullpackad till Oslo.


 


Här minns jag att jag var sliten efter mycket hårt jobb på mitt förra jobb som assisterande butikschef. Man ser det på ögonen. Annars så valde jag ett tufft yttre. Som en sköld tror jag.


 


Sen var det dags för miljöombyte, både vad det gäller jobb och boende. Då testade jag min första mörkblonda ombre. Här hade vi bott ute på Sörenga i ca 2-3 månader.


 


Den här bilden är tagen samma dag som mamma och pappa för första gången skulle besöka oss här ute på Sörenga. Det var en pirrig dag minns jag. Och blondie var tillbaka.


 


Pärlor och indiskt var ett tag en krydda.


 


Här inspireras jag av det mesta som ni ser och året var fortfarande 2012.


 


Mitt i allt började jag träna. Ordentligt. Ryggen ville bli starkare och jag började försiktigt besöka gymmet.


 


Här hade jag nyligen kommit hem från Gran Canaria. Jag kände mig fräsch och kepsen var ett faktum och jag rockade mitt nya favvo halsband.


 


Och så var det nytt år. 2013 började trevligt med nytt jobb. Keps in my <3


 


Och mitt i allt bestämde jag mig att klippa spik rak lugg. Så är jag bara.


 


Under luggperioden blekte jag håret för sista gången. Luggen i sin tur gick ju på anabola eller nåt. Så jag tröttna och lät den växa ut.


 


Såhär såg jag ut till stor del i början av 2013. Jag hade upptäckt träningen och var inne i ett rus. Träningskläder bar jag morgon och kväll.


 


Fick till en fin snebena. Med en misslyckad blondering i bagaget och ett försök till cover up var luggen lila i kanske en vecka. Det hade hunnit bli maj och sommaren var bara runt hörnet.


 


Älskar detta stadie. Luggen är perfekt. Huden hade fått nya fräsha produkter och nytt läppstift blev statement läppstift. Naturligt med en hint av attityd. Jag i ett nötskal när sommaren närmade sig.


 


Jag sa naturligt eller hur?


 


Sommaren var över och jag började leva i mina cashmere och ull polotröjor.


 


Den här bilden är tagen i början av december 2013. Vintern var här men snön kom inte förrän nu i Januari 2014. Naturliga looken fick konkurrens av lekfulla färger.


Och så är det än idag.


På bilderna kan jag ju tydligt se att jag inte är rädd för förändring. Snarare tvärtom vilket verkligen speglar vem jag är. Inga lögner bildligt talat.


Love J.


//


Wen

Av Jennifer Lindqvist - 14 januari 2014 19:54

Jag har tänkt få ordning på mina risiga toppar.


 


Och hjälpen ligger förhoppningsvis här. Gör detta omtalade balsamet sitt jobb ska det rensa håret på kemikalier och stärka slitna toppar. Det är nämligen nånting i vattnet här ute på Sörenga som gör att mina platina toppar får en skiftning mot grönt. Inte snyggt :(

Det har gått så långt att mitt hår blivit helt resistent mot allt som kommer till färgning och toning. Inget fäster eller så blir det en färg som man inte förväntat sig. Därför ska jag låta min naturliga hårfärg komma fram och efter ett tag bygga upp med slingor. En jäkla lång och tråkig process som får såna som mig att vrida sig av rastlöshet.


//

Av Jennifer Lindqvist - 13 januari 2014 15:58

Såhär ser stövlarna ut..


   


Lite smått fantastiska och galna på samma gång. Helt i min smak.


 


Det enda som fattas nu är en rejäl impregnering så dom håller sig fina och lever läääänge. Jag är faktiskt väldigt duktig på att ta hand om mina skor.

Två gånger per säsong impregnerar jag alla mina stövlar och boots som är av äkta skinn och mocka. Skorna jag köpt för 6 år sedan ser nästan nya ut än idag :) Så det är ett bra tips, om ni investerar i lite dyrare skor, ge dom en chans och behandla dom varsamt. Då får dom hänga med dig mycket längre ;D


//

Av Jennifer Lindqvist - 13 januari 2014 11:37

Idag får grabbarna öppna bloggen. Och det med besked.


             


Fick lite ont i hjärtat för en stund sen. På två dagar har vädret gjort en helomvändning och gått från plusgrader till minus femton. I den här staden går saltet varmt och sanden ser man knappt. Detta är ingen bra kombo för grabbarnas tassar då det svider när dom fastnar i asfalten.

Morgonkiss- och bajs promenaden slutade med skrikande poms så jag fick bära in dom :( Dags att ta fram deras vintersockar (trots att dom hatar dom mer än allt annat :P).


--


Annars är jag ledig idag. Har tänkt ta det lugnt och bara vara med vovvarna. Har tid hos fysioterapeuten senare idag och innan det skulle det sitta fint med en lugnt träningspass känner jag. Kanske nåt med yoga? ;D Får se hur jag känner..


//

Av Jennifer Lindqvist - 12 januari 2014 18:01


       


Jag som trodde jag skulle kunna hålla mig borta från rean som invaderat staden. Men när jag såg dessa stövlar från See By Chloé med 70% nedsatt pris kunde jag bara inte hålla mig! Har liksom drömt om dessa stövlar i säkert ett år men alltid kastat bort tanken då dom är alldeles för dyra. Men nu är dom mina ;)


Jag ska kombinera dom med en cool outfit en annan dag..


//

Av Jennifer Lindqvist - 12 januari 2014 15:48

 

Partylook från igår.

 

Trots en blöt kväll med X antal drinkar mår jag oförskämt bra. Vaknade upp pigg som en lärka kring tio, käkade frukost, drack kaffe och sen packade jag väskan för en tur till gymmet. LOVE.

Nu chillar jag i soffan och kommer nog göra det resten av den här dan :) Vad gör ni idag?


//

Av Jennifer Lindqvist - 8 januari 2014 19:02


Paret av alla par. Förutom jag och min karl ;)


//

Av Jennifer Lindqvist - 1 januari 2014 14:10

   


Då var 2013 avverkat. Tiden flyger iväg, bokstavligt talat! Jag hänger inte riktigt med.


Det nya året firades in hos en kompis med säkert 20-30 andra parypeeps och stämningen var på topp :) Jag hade köpt champagne som poppades vid tolvslaget ute på gatan under fyrverkeriernas ljus. Det blev en toppen kväll!


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards