JenLin

Alla inlägg under maj 2015

Av Jennifer Lindqvist - 27 maj 2015 20:15

 

För er som gaddat er en gång i livet kan kännas igen när vi snackar om mersmak. Och de flesta som känner mig vet att jag just har drabbats av en såkallad blodad tand.

För tillfället har jag 2 större projekt i tankarna och kan knappt bärga mig tills det går i verket. Den första tatueringen ska sitta på överarmen :O Konstigt nog är jag nervös trots att min underarm har hög procent tatueringar redan ;P 

Den andra är lite hemlig då jag är lite osäker på om placeringen är den bästa för mig :) Bägge skall vara i svart och grått, SÅKLART! Färg har inte nappat på mig - ännu ;)


//


  

Av Jennifer Lindqvist - 26 maj 2015 16:33

Vardagschill när den är som bäst.. Att bara luta sig tillbaka och söka inspiration i tidningar - bra avkoppling.


 


En kort uppdatering när det kommer till träningen. Personligen går det framåt. För ca 2 månader sen kraschade min rygg och gamla problem bubblade upp till ytan (roadtripen hjälpte inte till ett aktivt liv direkt ;P). Blev sängliggandes och kunde knappt gå och träna var heeelt uteslutet. Nu kan jag t.o.m springa 1 mil utan smärta och problem! Drog ut på en löprunda i förrgår och svaret kroppen gav mig kunde inte ignoreras, så jag tuffade på fram tills milen var nådd :D

Känslan att ha kommit igång med träningen igen är gudomlig och saknad. Ikväll kör jag och Emelie vårat 4-5:e crossfit pass och på torsdag kör vi box! Wohoo!

Att variera träningen är väldigt viktigt för mig då jag lätt tappar motivationen och framför allt inspirationen. Så att köra gruppträning då och då är en perfekt mix bland mina regelbundna gymbesök och löprundor. Kommer i framtiden varva konditionsträningen med lite cykling också. Gamla Crescenten jag fick för ca 15 år sedan är igång så nu ska det cyklas ;D


Hur går det för er då? Nya mål? :D


//

Av Jennifer Lindqvist - 20 maj 2015 19:48

 

Länge har jag hållit på en liten nyhet men nu ska ni få uppdatering på jobbfronten. Har nämligen blivit med sommarjobb! Och inte vilket som helst, utan på mitt favoritställe Fritz Olsson här i Kalix. Efter alla dessa år av stort intresse för smycken får jag nu privilegiumet att jobba med just smycken. Kommer bli en toppen sommar känner jag!


Kan kort sagt säga att det har växt en hel del köpbegär sen jag började jobba där ;)


//

Av Jennifer Lindqvist - 15 maj 2015 22:36

Den vackraste stranden vi träffade på var lätt Little Beach utanför Albany. Drömmer fortfarande om den här platsen och om man skulle stå brud nångång vore det väl ändå här det skulle ske ;) Drömlikt!


 

Den vitaste sand jag någonsin skådat.

 

   

Jag och Richard satte oss på en sten, stannade upp i tankarna och bara sög in tillvaron. Vi kunde inte förstå att det faktiskt existerade såhär vackra platser på denna underbara jord.


   

    

Hade haft mycket mera bilder från den här stranden om det inte vore för bovarna som tog alla våra bilder. Dessa hade jag som tur var sparat på telefonen via mobilelink. Thank god!


//

Av Jennifer Lindqvist - 14 maj 2015 16:03

Jag kommer alltid gilla rosa. Det händer nåt  inom mig när jag ser den färgen, och jag tror aldrig detta kommer försvinna.

 

   

Jag ni ser ju hur gulligt det blev med lite rosa på balkongen ;) Sen får ni för första gången kika in min nya dator. Hur fin? :D Jag älskar den! Fläktlös, supertunn och alldeles perfekt. Match made in heaven.


//

Av Jennifer Lindqvist - 14 maj 2015 11:59

Beroende på säsong och klimat förändrar min hud skepnad. Det har jag märkt efter alla resor jag gjort. En period kan huden vara fet och glansiga med massor av oönskad rekvisita, och sen plötsligt supertorr och jätte beroende av fukt! Några produkter som hjälper till och aldrig gör mig besviken är faktiskt Biotherm. Eftersom våran budget är lite tightare såhär efter man varit på resande fot kan jag inte slå på stort och köpa allt från Chanel som jag så gärna velat (bästa serien ever!).


 

Då fungerar Biotherm förträffligt bra för mig! Har använt det tidigare och produkterna fortsätter att göra mig tillfreds. Så nu kör jag på dessa goingar :)


      

Stilrena flaskor i glas. Det gillas såklart ;)


//

Av Jennifer Lindqvist - 12 maj 2015 11:31

En upplevelse som kröp sig långt in i mitt sinne var då vi snorklade med vilda delfiner utanför den lilla staden Rockingham. Kommer aldrig glömma just den dagen!


     

Såå otroligt vackra och smarta djur. Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på dom <3


 

Såhär såg det ut när vi snorkla runt. Vädigt kontrollerat och proffsigt. Vi var ju trots allt och besökte vilda djurs hem så att visa respekt var A och O.


   

Vi snorklade på flera olika platser, och när vi förflyttade oss beslöt sig ett gäng delfiner att leka i vågorna som båten skapade. Nästan så att tårarna kom här ;P


<3


//

Av Jennifer Lindqvist - 11 maj 2015 18:02

   

Dennis kör bmx.

 

Här kommer lite mera bilder på brorsan. Denna gång lekte jag med gråtoner och ökade kontraster så bilderna ska få en råare look.


Löööv it!


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards