JenLin

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jennifer Lindqvist - 27 oktober 2014 07:59

Snart har man varit här nere i 2 månader. Känns inte riktigt som det, men tiden flyger i väg kan man säga! :)


     

Bilder från turen med färja för några veckor sedan :)

 

Det där jobbet jag skrev om tidigare, har inte fått svar ännu tyvärr. På onsdag ska jag få besked om jag fick det eller inte. Hoppas hoppas!


Annars då.. Det rullar på å så.. Just i detta nu sitter vi i vanlig ordning på Starbucks nere i Darling Harbour och dricker kaffe och snålar på Wi-Fi´t. Vi har som fastnat för just Darling Harbour pga den fina havsutsikten och stämningen :) Måste ta några bilder så ni får se ordentligt en annan dag!


 

Färja till Paramatta.


Btw.. Kontraktet där vi bor nu går ut om 3 veckor så efter det ska vi flytta till annat. Vi vill därifrån av olika andledningar, så nu startar jakten på nytt boende också ;D Spännande!


Hur har ni det där hemma? Ser att det snöar och jag är inte det minsta avis :D HAHA!


//

Av Jennifer Lindqvist - 24 oktober 2014 02:24

 

Stranden i manly. Ganska mysigt :)


  

Då var snart ytterligare en veckan gjord här down under. Och denna gång har jag lite bättre nyheter! Sist ni hörde från mig var frustrationen ganska påtaglig ;P Samma kväll sökte jag säkert 10 jobb. Dagen efter fick jag ett samtal om att jag var välkommen på intervju på onsdag förmiddag. Drog såklart dit och nu ska jag tillbaka och provjobba imorgon. Kändes helt okej faktiskt.

Jobbet är inte så invecklat. Man ska helt enkelt sälja färskbakat bröd/bakelser i en liten lucka, eller man kan också kalla det mini café :P Känns som jag kommer lätt äga det, om jag nu får jobbet dvs. Stället ligger 15 min bussresa från centrala Sydney och heter Balmain. Det är ganska knasigt att 15 min bussresa kan släta ut den värsta stads stressen men så är det. Och jag gillar det såklart! ;D


 

Bild från när vi åkte färja till Paramatta för några veckor sen.


 

Klart vatten <3


 

Utsikten över Manly, återigen ;D

 

Jag tänkte försöka återkomma i helgen så ni får uppdateringar om jag fick jobbet eller inte :) Tills dess, hej så länge och kram till alla nära och kära där hemma <3


//

Av Jennifer Lindqvist - 20 oktober 2014 08:44

 

Bild från Manly <3


Hej på er. Nu gör en såkallad mini comeback. Hittade ett sätt att få laddat upp några bilder - dela internet från mobilen till datorn. Så nu har jag lite mera material ;)


En uppdatering på jobbfronten. Är fortfarande arbetslös och nu smått irriterad! Tålamod är ens bästa vän men vad gör man när det börjar sina?! Arg. Det skall kanske nämnas att jag hittills har tackat nej till 3 jobb då lönen var närmare pinsam och rätt sagt provocerande.


 


Nädå. Nu är det ytterligare nya tag. Ska sätta mig och plöja igenom söksidor och försöka söka 10 jobb ikväll. Sen blir det att ta på sig gympa dojjorna och gå en till runda bland dom lokala café och restaurangerna/barer imorgon.


Då jobb är ganska viktigt att få nu såhär i början har jag tyvärr inte nåt äventyrligt att dela med mig. Försöker tänka ekonomiskt så långt det går ;P

Jag återkommer lite oftare nu då jag hittat ett sätt att få laddat upp material :) Hej svejs!


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards