JenLin

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Jennifer Lindqvist - 8 november 2012 23:09

       


Mina sötnosar! Jag har precis bäddat ner min bättre hälft som ska upp tidigt till jobbet imorgon. Själv blir det filmen Hitch som får vagga mig till sömns. Den är ju så bra ;D


Jag längtar till imorgon förresten.. Då ska jag ha en liten sammanstrålning här hemma. Fun fun!


Go´natt :)


//

Av Jennifer Lindqvist - 8 november 2012 18:47

Jag blev så inspirerad av min cover up på finnen i pannan, så trots att finnen är väck kör jag på en guldig strass idag.


     


//

Av Jennifer Lindqvist - 8 november 2012 15:42

Ett par favorit öronghängen. Dom silvriga hade jag när jag gick balen. Nostalgi känsla faktiskt. Tyvärr upptäckte jag att dom var trasig vid ett fäste :(

 


Nu ska jag kila in till stan en snabbis. Ska köpa dom där förbaskade blommorna jag tänkt göra nu i flera dagar känns det som. Sen middag. Richard ska äta samtidigt som mig för första gången på ca 2 veckor (eller vi var ju ut och åt på lördag).


//

Av Jennifer Lindqvist - 8 november 2012 11:21

Jag har fått en fråga om hur jag sminkar mig. Detta känns enklare att formulera i ett blogginlägg mer än att svara på frågan i frågefältet, eftersom förklaringen blir ganska lång.


 


Jag börjar med att lägga en foundation från Lancôme som bas. Finishen blir en aning blank och för att matta ner resultatet använder jag ett puder i kaka, också från Lancôme. Då blir finishen lagom matt och fin för min smak.

Därefter lägger jag ett rouge högt upp på kindbenen i cirklar så kinderna blir en aning rosiga, som om du är en aning frostbiten om kinderna.

Till ögonbrynen använder jag en kall brun penna, hör och häpna - från Lancôme. Jag applicerar färgen mothårs på brynet för att få den naturligaste looken.

På ögonen lägger jag en ljus guld/creme färgad skugga som bas över hela ögonlocket och upp mot brynet. För att få mera liv lägger jag en extra ljus ögonskugga, helst med lite mera skimmer i, på brynbenet närmast ögonbrynet. Sedan lägger jag en vid kajal på nedre delen av ögat, närmast nedre franslinjen. Då får ögat en mera piggt uttryck.

Om man vill ha en relativt neutral look brukar jag lägga mascara efter detta steg. Men som på bilden har jag sotat till det lite extra.

Då lägger jag en stark kajal linje närmast franslinjen, samt på inre ögonlocken - under fransarna. För att få en mera sotad look lägger jag en mörkbrun ögonskugga från Lancôme på den svarta kajalen. Jag suddar ut tills jag har nått den cat-looken jag är ute efter.  Sedan avslutar jag ögat med en underbar mascara från Lancôme. Spara inte på mascaran!

På läpparna är jag oftast neutral, men hottar till det ibland med rött eller plommon lila.


Som ni märker är jag en sucker för Lancôme. Produkterna är helt fantastiska och har hittills gjort mig nöjd efter varenda köp :) Det var det..


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards