JenLin

Alla inlägg under november 2009

Av Jennifer Lindqvist - 13 november 2009 23:09

Dagen som bestått av jobb avslutas i soffan med tända ljus. Imorgon blir det att stiga upp tidigt. Avresa mot Arjeplog startar 05.45 från Sangis.. Just nu känns det ganska tungt, men det blir nog bra så fort man stigit upp ur sängen :P Håll tummarna!


Här kommer lite bilder som visar vad man har gjort och sett de senaste dagarna ;)


  

Jag väldigt proper en tisdag kväll med mina brills ;) HAHA


  

Snö och julbelysning. Ett lyft för våran tråkiga bro och vårat tråkiga broräcke :)


 

Kolla vilken fin krans jag köpt till dörren. Är mycket nöjd :) 


  

Gran med färgglada lampor :)


  

Kolla in postlådan som (jag hittade den i garaget i förrgår) fick ett nytt liv som julgransfot till en minigran :)


  

Våra senaste fynd för insidan av vårat lilla krypin, en ljuskrona och en tavla. Tavlan är resultatet av mitt senaste projekt :)


  

Lill-killen är helt slut efter en dag i snön :)


  

Söt linslus ;)



Nu ska jag göra kväll för denna gång. Måste vara pigg inför morgondagen :) Hade så bra så hörs och ses vi senare ;)





//



Av Jennifer Lindqvist - 11 november 2009 23:54

Snart.. Alldeles snart får man fyllla hemmet i sprakande röda färger, precis som den här blomman..


  

Tyvärr så blommade den ut två dagar efter att fotot tagits :P


Jag har upptäckt att julen har blivit speciell för mig. Ju äldre jag blir så längtar jag mer till julen! Konstigt va?? Men det är inte klapparna som hägrar utan såklart pyntet ;)

Har investerat en hel del julpynt den senaste månaden så jag lovar att denna jul kommer bli mysig under vårat tak.

Idag har jag varit ledig från jobbet. Och självklart har man hunnit göra en hel del ;) Steg upp tidigt (tack vare mamma och mormor som ville komma och dricka kaffe tio på morgonen), var tvungen att plocka undan här hemma så inte dom skulle ha nåt att klaga på ;)


Direkt efter att dom farit, kring elva var den då, satte jag upp en ljusslinga (som jag fått låna av mamma) på räcket här ute som jag sen ska täcka med granris. Kommer bli riktigt mysigt!

Men innan ljusslingan fick ljus var vi tvungna att åka in till Kalix och låna en skarvsladd av Richards föräldrar. När vi likest var där kunde jag inte hålla mig borta från Bukettens medlemsdag.. Har sökt en krans till våran tråkiga ytterdörr och hittade en idag, äntligen! :)

Egentligen skulle jag vilja byta ut dörren men det har vi inte riktigt råd med så en liten krans får piffa upp det hela istället :P


När vi väl var färdiga i Kalix åt vi middag hos mamma å pappa. Köttfärssås och spagetti, mmm mums..! :) Efter middagen började jag på mitt senaste projekt. En tavla.

Det var en dag förra veckan som idén slog mig att jag ska återanvända mina bokmärken. Så dom fick pryda insidan av en tavla som just nu hänger bakom soffan, ovanför mitt huvud :)


Men pysslandet fick inte vara allt för länge eftersom det var tid för träning. Nu är man hemma igen och har just tittat på The Hangover. En film som fått bra kritik, men jag och Richard är inte så där jätte imponerade :P


Så det var dagens händelser.. Få se vad som händer imorgon. Träning och jobb är redan på schemat, men har några lediga timmar över så man får väl se vad som händer :)


Go´kväll! :)

Av Jennifer Lindqvist - 9 november 2009 22:54

Helgens DM spel slutade i silver.. Vi ville ju självklart vinna men sånt är livet. Personligen skulle jag vilja göra om helgen helt och hållet eftersom min nivå inte var där den borde ha varit!


Just nu sitter jag i soffan och bara gör ingenting. Är helt slut efter helgen, plus att jag kom hem från två timmars innebandy spel för nån timma sen :) Kände att det var lika bra att springa bort all trötthet. Haha.. Och nu är man ännu tröttare :P


Imorgon jobbar jag förmiddag så vad som händer därefter vet jag inte riktigt ännu :) Men en sak är säker.. Ikväll ska jag sitta här en stund eftersom jag hittat flera sidor med en massa söta prydnader :) En sida är www.lauras.se :)

Det fanns mycket fina saker där!



Go´kväll!


Av Jennifer Lindqvist - 6 november 2009 22:00

Nu är man här igen.. Slutet på veckan och en helg ledigt från jobbet väntar. Men det behöver inte betyda att jag är helt ledig. Nope. Det är ju DM i Boden lördag och söndag! :) Det slutliga resultatet kommer fram på söndag. Men vi ska inte göra någon besviken ;) Jag ser final framför mig så jag hoppas min känsla har rätt.


Tidigare i veckan var jag och Richard till Luleå och lämnade in min mobil och Richards DVD-spelaren till hemmabio systemet på ONOFF (dom var trasiga båda två som som ni kanske förstår :P). När vi ändå var där kollade jag på lite julbelysning och julpynt och hittade litegrann faktiskt :)

Efter Idol är färdigt kanske jag trippar ut i mörkret och sätter upp ljusslingan (som jag och RIchard hittade på rusta ;) ) i granen här ute på bron. Eller så kanske jag väntar till slutet av helgen? Näe, jag vill ju göra fint på bron nu när snön har kommit för andra gången :)

Jag ska avvakta och se hur min motivation utvecklas den närmsta halvtimmen. Om jag blir trött får julgranen vänta till senare :)


Trevlig fortsättning på denna fredag så hörs vi på söndag!



//

Av Jennifer Lindqvist - 4 november 2009 21:50

Baileys är nybadad och luktar honung ;) Innan duschen luktade han vääldigt mycket fotsvett, så det var verkligen dags att tvätta honom. Så nu har vi en ny vovve här i stugan ;P


Imorgon jobb och träning..


Trevlig kväll!


//

Av Jennifer Lindqvist - 2 november 2009 21:28

Vuxenlivet. En hel del ansvar till höger och vänster. När kan man vara som barn igen.. Aldrig skulle jag säga. Då man var liten ville man alltid bli STOR (iaf jag), men då insåg man inte allvaret som väntar.

Sånt är livet.

Vi blir ständigt påminda att lära oss efter våra misstag, skaffa oss en sån där kallad livserfarenhet som kommer som ett brev på posten när du fyllt tjugo, som fortsätter att komma och blir allt längre och omfattande med tiden.


Jag vet, jag låter dyster men sanningen är denna. Man kan aldrig slappna av helt när vuxenlivet kryper tätt intill, nej nej.. Var och en av oss, precis du, jag, alla, väntar på svårare tider och större ansvar.



Jag vill vara en liten tjej igen :P



Nu ska jag ha tråkigt.. Min mobil är borta.. På lagning rättare sagt. Känner mig h a n d i k a p p a d utan min lilla SAMSUNG. Det är bara att hålla ut i två veckor!



//

Av Jennifer Lindqvist - 1 november 2009 21:49

Just i denna stund sitter jag i soffan och tar det lugnt samtidigt som tända ljus och sprakande brasa höjer mysfaktorn :) CocaCola är mycket, mycket gott såhär dagen efter ;) Mmmm..

Som väntat och längtat blev det fest igår. Och självklart så spökade man ut sig, å nöjd var jag ;)


Tidigare idag var jag, älsklingen och Baileysjulgrans-jakt. Vi hittade tre små söta granar som kommer få varsin utvald plats här hemma :)

Den som var mest nöjd av att vi besökte skogen var nog Baileys :) 


Nu ska jag fortsätta att göra ingenting.. Go´kväll!




//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards