JenLin

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jennifer Lindqvist - 17 oktober 2009 21:13

Vi vann idag igen! ;) Fan vad bra vi är, t.o.m. när vi är dåliga. För idag var vi inte så bra. Ungefär 1/3 av matchen såg riktigt bra ut, resten var lite sisådär =/ Men vi vann ju med 9-5 så det skall vi vara nöjda med trots allt :)


Nu händer det inte så mycket. Jobb och träning väntar imorgon :)

Hejsvejs!



//

Av Jennifer Lindqvist - 16 oktober 2009 00:12

Nu avslutar jag denna dag som varit fylld med grejer att göra :) Ny dag imorgon som jag tänkte kickstarta med en powerwalk, sen raka spåret mot jobbet :) 


Hörs imorgon igen ;)


Sov gott.. ZzzzZzz

 

 

Go´natt på dig med sötnos!



//

Av Jennifer Lindqvist - 14 oktober 2009 14:55

Nu har jag och älskling städat i flera timmar så nu är det rent överallt :) Känns så himla skönt nu men på några veckor är det samma visa igen, fram med trasan och putsa..


  

Se så rent det är!


Såhär ser vårat lilla krypin ut ;) Järnspisen är vår stora värmekälla som håller borta frusna fötter och näsor om vintern :) Utan den skulle det inte vara lika mysigt som det är idag.

Som ni kan se har jag en ganska trevlig utsikt när jag står och diskar, vilket gör att det är en aning lättare att utföra jobbet :P Till höger har vi sovrummet som är väldigt behändigt det med..


  

Här är vårat mysiga sovrum.


Med utsikt av ett stort träd/buske, gör att sovrummet känns lagomt avskilt och mysigt. Ett minus just nu är den lilla sängen.. Men vi får hålla ut ett tag till med den tror jag ;)


  

Baileys smyger ut från sovrummet med sitt tuggben


  

Rosa har alltid varit en accentfärg för mig. Den piggar upp dassiga färger på ett kick :)


Nu har jag delat med mig av vårat lilla krypin.. Allt är inte riktigt klart ännu eftersom det tar sin tid att ställa sig till rätta :)

Nu ska jag fundera vad vi ska äta till middag. Måste ladda upp ordentlig med mat i magen eftersom det är dags för träning ikväll!



Hade så bra, puss & kram!


//

Av Jennifer Lindqvist - 13 oktober 2009 20:19

Dagen har varit full av aktivitet. Jobb till 15.00 sen bussresa med Baileys till Kalix.

Köpte nytt värmetäcke till Baileys, samt en ny leksak och hundfoder :) Så nu är lill killen nöjdast av alla kan jag säga ;)

Sen var jag in en liten sväng på Mitt Ljuva Hem och hittade en jättefin inne-termometer med en liten ängel som dekoration ;) Tänkte slå till men mitt samvete sa ifrån eftersom jag har köpt ganska mycket grejer hit till hemmet den senaste tiden.

Men man kan som inte hålla sig ifrån att fixa och dona här hemma å köpa fina grejer! Man kan ju göra det så mysigt. Just nu är jag svag för romantiskt lantligt, med en liten touch av varma färger och buddha figurer :)

Snart är allt precis som jag vill ha det här hemma..



                     



    

Bilderna kommer från "Mitt Ljuva Hem" bloggen :)

 

 

Nu har jag mina funderingar om jag, älskling och Baileys ska ta oss en kvälls prommis. Vi behöver som testa det nya värmetäcket på Baileys och se om det är funktionsdugligt :) Men det ska det väl vara..


Ha en fortsatt trevlig kväll!




//

Av Jennifer Lindqvist - 11 oktober 2009 12:27

Denna helg har varit fullsmockad av trevliga aktiviteter. På fredagen var jag och tittade på Wallmans Salonger i Piteå med jobbet :)

En mycket, mycket trevlig kväll kan jag säga. Synd bara att jag var tvungen att hålla mig nykter p.g.a den stundande matchen i Kiruna på lördagen. Men festandet tar jag igen på nästa personal fest ;)


Och lördagen då. Jo.. Steg upp ca 04.15, gjorde matlåda och packning färdig för avfärd och sen var det dags för resa mot Kiruna. Jag kan säga att man var ganska slut i kroppen av gårdagen trots nyktert tillstånd, men att sitga upp sådär tidigt är inte normalt i min natur :P

Matchen slutade 14-4.. Vinst till oss såklart! ;) Team Kalix herrar vann sin match med 6-5 :) (Till dom som vill veta samåkte vi och herrarna i en tini tiny buss, så därför kunde vi se deras match innan våran startade.)


När man väl var hemma, halv nio tror jag att den var, avslutades kvällen med 2-3 glas vin hos mamma och pappa :)


Sen imorse har jag apporterat med Baileys litegrann.. Det var ett tag sen sist man gjorde det på allvar, så man märker att han är ivrigare än vanligt och lyssnar lite sämre.

Så fy skäms husse och matte! Nu måste vi träna mera med sötnosen :)



  

En väldans fin dag!


  

Ivrig kille :)


  

Nu kommer han tillbaka med bollen till matte ;)



Nu ska jag förbereda mig för att gå till jobbet på nån timme :) Ha en fortsatt trevlig dag! ;)

Puss & Goo

 

 

//

Av Jennifer Lindqvist - 7 oktober 2009 20:52

YES.

Nu var man hemma igen. Ulf inledde träningen bra med ordentlig uppvärmning med passningar och högt tempo som följdes av springövningar med avslut.

Därefter hopp över häckar - där blev det genast tyngre :P Och därefter ännu mer fysisk aktivitet - springfys (typ som idioten) som var helt enkelt svin jätte jobbig!

Avslutningen blev tufft spel med högt tempo! En träning som me like a lot! ;)

Så nu är man verkligen trött i alla leder och muskler.


För att få bort lite stela partier i kroppen gick jag, älskling och Baileys på en mini prommis :) Frisk luft är bra :D


Just i denna stund blir det tv mys! Go´kväll och go´natt :)

Av Jennifer Lindqvist - 7 oktober 2009 16:59

Snart är det dags för träning. Har lite ont i kroppen men jag hoppas att det ska gå bra iaf :)

Jag och älskling åt potatis och löksoppa alldeles nyss och det var mycket mumsigt ;) Tänk vad så enkla ingredienser kan göra! Potatis, lök, kryddor, vatten och buljongtärning :) Hur enkelt som helst och hur gott som helst :)


Däremot har jag gjort ett litet misstag. För bara en timme sedan trodde jag att träningen skulle börja 19.30, men såg att den börjar 18.00 vilket betyder att kommer nog få "håll" =/ Blää.. Brukar äta 2-3 h före en träning för att slippa det men nu får  jag skylla mig själv :P


Ikväll blir det inte så mycket annat än lugna stunder framför tvn. Har inte orkat städa garderoben ännu och inte ids jag göra det ikväll heller :P Inte största prio at the moment. Men soffan är det däremot ;)



Nu ska jag börja förbereda mig för träning, hejsvejs lingonfejs! :) 



Av Jennifer Lindqvist - 6 oktober 2009 19:22

Mmm.. Mums.. Sitter här och myser med godis och en Sofis Mode samtidigt som jag ser 2½ män :)

Sen kanske det blir en film? Men vad för någon i sådana fall? Har ingen fantasi alls just nu :P


Det blev lite kortfattat idag, vi hörs imorgon igen ;)



//



Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards