JenLin

Alla inlägg under november 2012

Av Jennifer Lindqvist - 8 november 2012 15:42

Ett par favorit öronghängen. Dom silvriga hade jag när jag gick balen. Nostalgi känsla faktiskt. Tyvärr upptäckte jag att dom var trasig vid ett fäste :(

 


Nu ska jag kila in till stan en snabbis. Ska köpa dom där förbaskade blommorna jag tänkt göra nu i flera dagar känns det som. Sen middag. Richard ska äta samtidigt som mig för första gången på ca 2 veckor (eller vi var ju ut och åt på lördag).


//

Av Jennifer Lindqvist - 8 november 2012 11:21

Jag har fått en fråga om hur jag sminkar mig. Detta känns enklare att formulera i ett blogginlägg mer än att svara på frågan i frågefältet, eftersom förklaringen blir ganska lång.


 


Jag börjar med att lägga en foundation från Lancôme som bas. Finishen blir en aning blank och för att matta ner resultatet använder jag ett puder i kaka, också från Lancôme. Då blir finishen lagom matt och fin för min smak.

Därefter lägger jag ett rouge högt upp på kindbenen i cirklar så kinderna blir en aning rosiga, som om du är en aning frostbiten om kinderna.

Till ögonbrynen använder jag en kall brun penna, hör och häpna - från Lancôme. Jag applicerar färgen mothårs på brynet för att få den naturligaste looken.

På ögonen lägger jag en ljus guld/creme färgad skugga som bas över hela ögonlocket och upp mot brynet. För att få mera liv lägger jag en extra ljus ögonskugga, helst med lite mera skimmer i, på brynbenet närmast ögonbrynet. Sedan lägger jag en vid kajal på nedre delen av ögat, närmast nedre franslinjen. Då får ögat en mera piggt uttryck.

Om man vill ha en relativt neutral look brukar jag lägga mascara efter detta steg. Men som på bilden har jag sotat till det lite extra.

Då lägger jag en stark kajal linje närmast franslinjen, samt på inre ögonlocken - under fransarna. För att få en mera sotad look lägger jag en mörkbrun ögonskugga från Lancôme på den svarta kajalen. Jag suddar ut tills jag har nått den cat-looken jag är ute efter.  Sedan avslutar jag ögat med en underbar mascara från Lancôme. Spara inte på mascaran!

På läpparna är jag oftast neutral, men hottar till det ibland med rött eller plommon lila.


Som ni märker är jag en sucker för Lancôme. Produkterna är helt fantastiska och har hittills gjort mig nöjd efter varenda köp :) Det var det..


//

Av Jennifer Lindqvist - 7 november 2012 19:38

Såhär såg jag ut idag innan jag drog iväg till frissan.


     


Jag har på mig ett till secondhand fynd. Knapparna gör den tråkiga svarta tröjan lite mera spännande :P Håret då.. Det blev bara en vanlig uppfräschning av håret. dvs klippt hårtopparna. Jag fick en härlig hårtvätt och massage också. Frisörsalongen som jag alltid går till hade fått in nya massage stolar till "hårtvätts" området. Riktigt nice! Sedan drog jag iväg till gymmet och lekte hurtbulle.

Nu sitter jag i soffan och smälter maten och glor på tv.. Vad gör ni ikväll?


// 

Av Jennifer Lindqvist - 6 november 2012 22:53

Jag har en massa dumma idéer i huvudet just nu. Och varför blir det alltid så när det är höst/vinter. Jag blir alltid rastlös vid den perioden och söker förändring. Då får håret försvara sitt nuvarande tillstånd. Ibland vill jag klippa håret kortare. Andra gånger känns lugg riktigt coolt men samtidigt as jobbigt! Och nu till den dummaste tanken. Rött. Varför rött? Ja ni.. För att det är snyggt och en riktig förändring.

Jag hatar dessa tider då jag får såna här tankar.. Nu ska jag ta sista promenaden med grabbarna och sen slå igång sista filmen för ikväll. Jag måste få bort mina dumma idéer! :P


 


Go´natt!


//

Av Jennifer Lindqvist - 6 november 2012 20:38

Idag har det snöat en hel del. Snöflingorna var stora som lovikka vantar :P


   


Just nu sitter jag och läser en tidning och bara slappar. Känner mig sådär härlig i kroppen efter dagens träningspass. Den vanliga kvällsrutiner nuförtiden är att se på film och jag tror det blir samma ikväll :) Vad gör ni ikväll?


     


Imorgon ska jag köpa nya blommor btw. Men hurra för tiden dom har varit fina denna gång.


//

Av Jennifer Lindqvist - 6 november 2012 14:52

Gympasset igår gjorde mig peppad att dra iväg idag igen. Tänkte vila varannan dag, men jag tar vara på suget när det väl är här :)


     


Haha.. Snygg panna ;) Men den bjuder jag på! Nu pluggar jag i lurarna och beger mig mot spårvagnen och sedan gymmet.


//

Av Jennifer Lindqvist - 5 november 2012 19:29

     


Inget julpynt blev det.. Jag får ta det en annan dag helt enkelt! Nu blir det soffmys med kaffe, mandlar och Halv åtta hos mig.


Förresten så har liljorna fått flytta in i sovrummet. Hela rummet luktar söt lilja och det är inte helt fel!


//

Av Jennifer Lindqvist - 5 november 2012 12:10

Jag hänger inte med tiden! Det går så himla fort! Sist jag såg fram emot ulandsresan så var det 4 veckor kvar till avgång. Idag är det endast 10 dagar tills jag åker hem, och därefter vidare till solen. En del av stora tjocka släkten ska med så det kommer bli betydelsefullt. Inte så ofta man samlas på det sättet.


 


Idag ska jag försöka göra så mycket som möjligt. För mig är det viktigt att kickstarta måndan, då blir hela veckan mer produktiv, för mig.

Eftersom jag spenderade förra julen i Sverige så julpynta jag inte överhuvudtaget i gamla lägenheten. Men i år blir vi här i Oslo över jul så då behöver jag julstämning. Julpynt skall inhandlas!

Som vanligt ska jag genomföra mina träningsrutiner. Jag ska nog slänga i en blondering i håret också. Det ska nog bli en bra måndag detta :D


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards