JenLin

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Jennifer Lindqvist - 19 september 2014 06:07

Längesen jag har tittat in. Jo jog vet. Men det har varit fullt upp! Nu har vi äntligen hittat en lägenhet som vi kan kalla vårat hem. Var ju som lägligt då vi måste flytta ut från rummet vi bor i nu på söndag. Idag färdigställde vi betalningen och fick nycklarna så imorrn flyttar vi in! Såå skönt.


På jobbfronten går det framåt för Richard. För mig trodde jag det var fixat. Men så var inte fallet. För 2 dagar sen gick jag på en intervju för en reklambyrå - säljer reklam för stora företag. Lät vräkigt och intervjun krävde dresscode - fancy tänkte jag! Jag gick från första till andra intervjun som en kung och trodde nu har man hittat drömjobbet.

Nope. Den andra intervjun innebar att jag skulle få följa med ute på fältet och se vad dom faktiskt gjorde på en vanlig dag på jobbet. Man gick helt enkelt in i affärer, restauranger, cafén, gym etc. och sålde reklam. Typ som tele försäljning fast face2face.

Lönen var baserad på vad du sålde - sålde du nada, fick du nada. PLUS att du kunde jobba upp till minst 10 timmar per dag som i slutändan kunde resultera i vilken lön som helst egentligen.

Så jag fortsätter att söka med modet uppe. Kan hända jag går en snabb Barista kurs för det finns gott om jobb i Cafén och liknande. Jag gillar serviceyrken så det är väl lika bra att hålla sig till det :)


 

Bild från Bondi Beach.


Nu ska jag kika vidare på jobb och göra klart för flytten imorrn. Kan hända att uppdateringen här på bloggen inte blir optimal när vi flyttar till den andra lägenheten. Det finns inget internet där men vi ska försöka ordna det så fort som möjligt :)


Vi hörs!


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards