JenLin

Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Darling Harbour och zoo

Av Jennifer Lindqvist - 15 september 2014 11:06

Här får ni se när vi promenderade mot Darling Harbour. Väääldigt mysigt och påminde oss litegrann om Akerbrygge i Oslo :)


       

En såkallad Ranger mitt i arbetet.


           

Starten till Darling Harbour är kopplad till Chinatown - därav hittade man detta mysiga monument mitt allt. Vi gick aldrig in för det kostade, men kanske en annan dag :)


         

Runt om ångade lyftkranarna för fullt och byggprojekt var ett faktum. Jag tog tyvärr ingen bild på 3D bilden dom hade satt upp som visade slutresultatet, men jäklar vilket projekt!  Man fick tjuvkika in i dom här roliga hålen i planket som var satt upp :)


     

Här börjar hjärtat av Darling Harbour. Väldigt fint!


       

Frogskins dagen till ära.


     

Energi påfyllning i värmen. Glass tajm så var karln nöjd en stund till ;D


   

På vägen över bron tillbaka till centrum låg det ett Marin museum på vänster sida. Kan lätt säga att en viss person hade velat vandra runt här ;P


         


 

Cykla/spring inte mer än 10km/h här. Annars, ja, vad händer annars? ;D


Och det sista stoppet gjorde vi här..


             

Precis när vi kom in till Wild Life zoo upptäckte jag att det var lågt batteri i kameran!


   

Som tur var fick jag en liten snap på dom här sötnosarna som stal mitt hjärta! Koala. Alltså gud så söta! Och vi fick se en på nära håll i vaket tillstånd. Var tydligen ganska ovanligt då dom kräver minst 18-22 timmar sömn varje dag! ;P


Vi var också in på Sea Life zoo. Där fanns det mindre hajar och exotiska fiskar och kräldjur m.m Bilder på det kommer en annan gång för vi ska tillbaka.

Vi investerade nämligen i ett årskort på just Wild Life, Sea Life & Madame Tussauds museum PLUS inträde till The Sydney Tower Eye. Bilder från tornet som är 309 meter över marken kommer i ett annat inlägg för det besökte vi dagen efter denna promenad och då var batteriet fulladdat!


//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Lindqvist - 13 maj 2017 09:02

Här kommer en liten bild samling från denna "höstiga" maj.     Tid för pioner. Love it!         Tog oss en liten söndagspromenad ner till ett av våra favoritställen - Sörengkaia <3           Cykeltrip ner till Aker Bry...

Av Jennifer Lindqvist - 29 april 2017 09:35

  När jag klev upp imorse var det en sån där stund då jag stannade upp. Ljuset var ett sådant som måste förevigas. Då jag alltid stiger upp före solen när jag drar till jobbet, får jag sällan se det fina ljuset från soluppgången. Löööve it!   ...

Av Jennifer Lindqvist - 25 april 2017 19:50

Dagens modus. Noll knop.   Har suttit hemma de sista dagarna och gjort praktiskt taget nada. Därav har det varit mysbralla och skogshuggar skjorta (som jag idag bytte ut mot en nyare myströja från Zara) för hela slanten. Men idag drog jag på mi...

Av Jennifer Lindqvist - 19 april 2017 18:00

            Just nu har jag lite dille på rött. Därav moodboarden. Förra veckan köpte jag min första - hör å häpna - röda jeans jacka :D Kriminellt cool kan jag säga. Den är från FWSS, ett designermärke från Oslo som blivit en stark favorit...

Av Jennifer Lindqvist - 17 april 2017 09:46

Då var det dags att visa den sista dagen vi spenderade i Rom. Den här dagen var vi fruktansvärt trötta - främst fysiskt, då vi promenerat väldigt många timmar hela helgen. Men vädret var på topp, vi åt tre mål mat på stan och drack en massa goda drin...

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards