JenLin

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jennifer Lindqvist - 27 oktober 2012 12:17

 


Filmen var ok. Men för att vara en Bond film var den en aning annorlunda.. Och det är ju såklart det som är tanken, jag vet. Men jag har fortfarande svårt att säga om jag gillar den eller inte.


Idag skiner solen igen. Härligt! :)


//

Av Jennifer Lindqvist - 26 oktober 2012 19:24

Sådär.. Efter att testat 500 klänningar och 100 bälten (lite överdrift, men man måste ju förstärka poängen) bestämde jag mig för att se ut såhär. Favorit byxan och skjortan. Kan det bli enklare? För att hotta upp allt väljer jag såklart mina bad ass handskar.. No muss.. No fuss..


       


Har ni lyssnat på Loreens nya platta? Om inte, så gör det! En aning heavy feelings i låttexterna men vad gör det när det är så bra :)


//

Av Jennifer Lindqvist - 26 oktober 2012 18:07

   


Nu är man mätt och belåten. Parmaskinka med blomkål, rädisor, gräslök, senapsdressing med smak av vitlök och babyspenat fick göra magen nöjd för denna kväll. Nu dricker jag en kopp kaffe och ska bara ta det lugnt tills bion börjar, 23.40 Eller så kanske man går en sväng på stan..?


//

Av Jennifer Lindqvist - 26 oktober 2012 11:24

Jag har samlat på mig några tatueringar genom åren. Och jag har konstant nya idéer om vad man kan göra härnäst.


           


Bilderna är i kronologisk ordning. Den första bilden visar min första tatuering som jag var så stolt över, nybliven 18 åring och allt :) Texten på handleden var min tredje och fjärilen min fjärde.

Pinuppan är inte klar. Den vill jag bygga ut hos tatueraren från min hemort. Känns rätt att låta han fullfölja den och inte mixtra med någon annans stil.

Nu när jag sitter här kommer jag på att jag glömt den viktigaste tatueringen av alla :P Den syns på många andra bilder och är ett simpelt litet fyrklöver som min kusin har gjort. Det är en syskontatuering, min bror har likadan på sin vänstra arm, och det är meningen att den ska ge lite mera tur och lycka :)


Så var det med det..


Har nån av er tatueringar? Vad inspireras ni av?

Av Jennifer Lindqvist - 25 oktober 2012 20:40

   


Idag rockar jag skinnhandskarna. Riktigt coola och sköna i mjukt och behagligt skinn. Kanske inte det viktigaste köpet i garderoben men nästan ett måste ändå. Bara för att dom är så coola ;P


 


Nu sitter jag och se Kockarnas Kamp finalen och ska snart hoppa i pyjamasen. Imorgon blir det en bra dag med en massa inplanerat, vilket direkt ger mer motivation. För att göra det perfekta avslutet på den perfekta fredagen ska vi och se nattbio - Bond Skyfall. Det ser man fram emot!

//

Av Jennifer Lindqvist - 25 oktober 2012 14:45

Idag är humöret på topp! Solen har äntligen tittat fram för första gången sedan 2-3 veckor tillbaka! Det var på tiden kan man säga :)


   


Idag hade jag tänkt gå ut i solen och vandra runt på stan med en kopp kaffe i handen :) Sen är det väl dags för middag efter nån timma. Det blir antingen fisksoppa från gårdagens middag eller så ska jag göra torsk med  het curry och grönsaker i ugnen, med en god sås till.. Det ni ;D


//

Av Jennifer Lindqvist - 24 oktober 2012 22:14

Många kanske har undrat över varför jag är hemma så mycket nu för tiden. För två veckor sedan skadade jag ryggen väldigt illa, som sedan spreds sig upp i nacken, axlar och armar. Till slut blev jag sjukskriven och är nu på bättringsvägen. Men det har också skett en stor förändring i mitt liv. Som jag skrev tidigare hade jag ett avslöjande på gång. Jag har nämligen sagt upp mig på mitt jobb och är inne på min första vecka som arbetsökande.

När jag kom tillbaka från semestern i somras kändes det fel att återvända till ett jobb som jag inte ser någon framtid inom. Det enda alternativet för mig var en uppsägning.

Så nu är jag hemma och, än så länge, njuter av ledigheten. Jag söker ca 3 jobb i veckan och har samma mål som tidigare, klättra på stegen. Men denna gång inför jag lite mera krav. Denna gång hoppas jag att jag hittar det jag verkligen söker och vill jobba med. Än så länge är allt ett önsketänkade, men jag är enormt hoppfull och min tro är här för att stanna. Ville bara skriva det så alla korten är på bordet :)


 


Annars mår vi alla bra och äter ovanligt gott också ;) Jag har blivit som en hemmafru och står i köket stor del av min lediga tid. Promenaderna med hundarna blir längre och egentiden är rena belöningen för tankarna! Än så länge står jag ut med det stilla..


//

Av Jennifer Lindqvist - 23 oktober 2012 20:31

 


Idag har det inte blivit den uppdateringen jag önskat, men så är det ibland.. Har mest varit hemma och tagit det lugnt. Nu ska jag dra igång nån serie och kanske ta mig en kopp te. Det vore gott :)


Go´kväll på er!


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards