JenLin

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jennifer Lindqvist - 15 oktober 2012 19:20

Oavsett hur skönt det är att resa bort för en stund är det alltid lika skönt att komma hem till sitt. Jag kommer alltid sakna Sangis, men nu är detta vårat hem, vårat lilla krypin. Det kommer inte vara just i Oslo för all evighet, men ett tag till iaf! :)


Det har kommit lite förfrågningar om lägenheten. Och det är väl självklart att ni nu ska få en närmare titt på allt, som fortfarande tar form måste jag tillägga. Varje dag kommer jag på nya idéer. Just under 50 kvadratmeter förser denna lilla lägenheten oss med tak över huvudet, ute på vattnet med havsutsikt ;)


                                                       


Här bor jag och Richard samt våra fluffiga små kärlekar :)


//

Av Jennifer Lindqvist - 15 oktober 2012 11:05

Min söta lilla fluffiga tuffing klädd i mössa från husse.


       


Pheonix hade inte lika kul som matte och husse, tyvärr :P


Nu dricker jag kaffe och känner av lördagens påhitt. Kroppen skriker aldrig mer! Fy farao så ont jag har överallt. Vädret gör inte saken bättre. Regn och rusk är som gjort för deppigheten att träda fram.

För att tänka på annat hade jag tänkt fixa och dona här hemma. Har en hel del inrednings idéer som jag kanske ska sätta i verket..


//

Av Jennifer Lindqvist - 13 oktober 2012 18:36

Haha.. Visst är jag rolig!


     


Jag har kastat dom gula rosorna och ersatt med röda. Sen fick jag en idé för 2 dagar sedan. Jag sparade helt enkelt en Contreu flaska för att ha som vas. Därav skämtet i rubriken. Funny. Maybe not. Fint blev det iaf!


Nu ska jag hoppa i duschen och göra ett försök att ta mig ur lägenheten för personalfest. Se upp gammelfolket är på gång.


//

Av Jennifer Lindqvist - 13 oktober 2012 18:12

Idag har jag inte använt mascara. Uppfriskande och man får en helt annan look. Man ser nästan yngre ut! :P


   


//

Av Jennifer Lindqvist - 12 oktober 2012 14:06

Musik, musik och återigen musik. Jag älskar det! Perfekt om man fly iväg i ett visst sinnesslag för en stund. Finns ju för alla humör.

Just nu diggar jag framför allt Pink och Ellie Goulding som jag skrev tidigare. Sen väcker jag lite Lady Gaga låtar till liv också, eftersom jag ska se henne i december. Ser fram emot det! Party musik dånar också i lurarna men samma party humör existerar itnte som förr.

Känner mig som en gammal tant! Och den här stelheten och smärtan i rygg, axlar och nacken gör ju inte saken bättre.. Jaja. Det ska kännas att man lever.


      


Det har verkligen blivit kallt ute på kort stund. Jag tyckte det small till så var det dags för tjocktröjorna, raggsockar och halsdukar. Men det är ändå ganska mysigt tycker jag.


     


//

Av Jennifer Lindqvist - 12 oktober 2012 10:40

Igår rota jag i gamla smyckesskrinet och hittade inte det jag sökte. En guldkedja med en blomma med strass omfamnad av vitt guld. Jag köpte det på halva priset hemma i Sverige för länge sen och saknar det så! Jag måste söka vidare.. Däremot hittade jag lite guld jag fick av mamma innan jag flyttade hit till Oslo.


 

 


Min studentring och två ringar från mamma fick nytt liv bara sådär. Ringen på tummen är nog inte ämnad för just tummen, men jag är ju inte som alla andra så jag har den tummen. Den smala ringen på ringfingret är vänd bakochfram och för mig blir det klockrent.


//

Av Jennifer Lindqvist - 11 oktober 2012 19:21

Kvällsmål framför Halv åtta hos mig.


   


Te tider är inne igen. Och som jag längtat! Däremot fick jag kasta en hel del te sorter som blivit helt smaklösa av att ligga ett halvår i skafferiet, utan ordentlig förslutning, men det behöver ju betyda nåt negativt. Då finns det ännu en anledning att köpa nåt nytt helt enkelt. Det som jag dricker ikväll är Twinings of London med smak av kokos. Riktigt gott faktiskt!


// 

Joy

Av Jennifer Lindqvist - 10 oktober 2012 15:02

       


Har funnit en ny favorit. Ellie Goulding har ju otroligt cool röst och låtarna är inte dumma heller! Ett tips att adda till Spotify listan!


//

Presentation


Jennifer Lindqvist
29 år
Oslo
Instagram: @jenniferlindqvists

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

instagram @ jenniferlindqvists


Ovido - Quiz & Flashcards